[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلی :: آخرین شماره :: تمام شماره‌ها :: ارسال مقاله :: نقشه پايگاه :: ثبت نام :: جستجو :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
انجمن علمی فرماندهی و کنترل ایران

مدیر مسئول
محمدرضا ولوی
سردبیر
محمد حسین   مدنی
مدیر اجرایی
محمد باقری

اعضای هیات تحریریه

محمدرضا ولوی 
محمدرضا عارف  
یحیی رحیم صفوی

جلیل راشدمحصل
محمود کمره ای
محمدحسن قاسمیان
 سید مصطفی صفوی
سیدضیاء‌الدین قاضی‌زاده
 حسین شیرازی
محمدحسین  مدنی
علی ناصری
مجید  غیوری 

مهدی  فشارکی
 

شاپا چاپی
2645-7245
شاپا آنلاین
2645-8055
..
:: دوره 3، شماره 1 - ( 5-1398 ) ::
جلد 3 شماره 1 صفحات 110-96 برگشت به فهرست نسخه ها
کلاس بندی، تعقیب مانع و ترکیب اطلاعات در خودروی بدون سرنشین برای موانع متحرک زمینی با استفاده از سیستم های فازی و تئوری بیزین و دمپسترشافر
مسرور دولت آبادی ، احمد افشار* ، علی معرفیان پور
دانشگاه امیرکبیر
چکیده:   (3024 مشاهده)
در آینده نزدیک با افزایش استفاده از خودروهای بدون سرنشین(UGV) بحث پیشگیری از تصادف با موانع ثابت و یا متحرک اعم از جاندار، بی جان به چالشی جدی بدل خواهد شد. این موضوع در رابطه با موانع متحرک چالش جدی تری خواهد بود.  به طور معمول از سنسورهای لیدار و دوربین در خودروهای بدون سرنشین به منظور تشخیص مانع متحرک انجام می شود. و یکی از روش های موثر در ترکیب اطلاعات سنسورها تئوری بیزین و الگوریتم دمپستر شافر می باشد. الگوریتم دمپستر شافر توانایی ترکیب اطلاعات از منابع مختلف ورودی را دارد. در این مقاله یک روش با استفاده از روش بیزین ارائه شده است تا در فریم های متوالی تعقیب مانع متحرک انجام شود و بطور همزمان بتوان کلاس بندی موانع را در هر فریم انجام داد و همچنین ترکیب اطلاعات سنسوری نیز انجام پذیرد. سنسورهای در نظر گرفته شده بر روی خودروی بدون سرنشین لیدار و دوربین می باشد. در این مقاله نشان داده می شود که در روش پیشنهادی بدون دخالت دمپستر شافر توسعه یافته، دقت در تشخیص مانع در فریم هایی که اطلاعات سنسورها دارای اغتشاش بالایی است با خطای بالایی همراه است که با کمک دمپستر شافر توسعه یافته دقت پیش بینی مانع با دقت مناسبی بهبود یافته است.
 
واژه‌های کلیدی: خودروهای بدون سرنشین، سیستم های فازی، تئوری بیزین، تعقیب و کلاس بندی موانع، دمپستر شافر
متن کامل [PDF 1572 kb]   (783 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: نرم افزار
دریافت: 1397/7/30 | پذیرش: 1398/3/29 | انتشار: 1399/3/11
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dowlatabadi M, Afshar A, Moarefianpour A. Simultaneous Fusion, Classification, and Traction of Moving Obstacles by Multiple Sensors Using Bayesian Algorithm Based on Fuzzy Dempster-Shafer Theory. C4I Journal 2019; 3 (1) :96-110
URL: http://ic4i-journal.ir/article-1-143-fa.html

دولت آبادی مسرور، افشار احمد، معرفیان پور علی. کلاس بندی، تعقیب مانع و ترکیب اطلاعات در خودروی بدون سرنشین برای موانع متحرک زمینی با استفاده از سیستم های فازی و تئوری بیزین و دمپسترشافر. فصلنامه علمی-پژوهشی فرماندهی و کنترل. 1398; 3 (1) :96-110

URL: http://ic4i-journal.ir/article-1-143-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 1 - ( 5-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی-پژوهشی فرماندهی و کنترل C4I Journal

 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4660