[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلی :: آخرین شماره :: تمام شماره‌ها :: ارسال مقاله :: نقشه پايگاه :: ثبت نام :: جستجو :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
انجمن علمی فرماندهی و کنترل ایران

مدیر مسئول
محمدرضا ولوی
سردبیر
محمد حسین   مدنی
مدیر اجرایی
محمد باقری

اعضای هیات تحریریه

محمدرضا ولوی 
محمدرضا عارف  
یحیی رحیم صفوی

جلیل راشدمحصل
محمود کمره ای
محمدحسن قاسمیان
 سید مصطفی صفوی
سیدضیاء‌الدین قاضی‌زاده
 حسین شیرازی
محمدحسین  مدنی
علی ناصری
مجید  غیوری 

مهدی  فشارکی
 

شاپا چاپی
2645-7245
شاپا آنلاین
2645-8055
..
:: دوره 3، شماره 2 - ( 7-1398 ) ::
جلد 3 شماره 2 صفحات 54-40 برگشت به فهرست نسخه ها
تشخیص تخلف رانندگان با استفاده از نگاشت/کاهش
شیوا اسدیان‌فام ، محبوبه شمسی* ، عبدالرضا رسولی کناری
دانشگاه صنعتی قم
چکیده:   (2417 مشاهده)
کاهش معضلات حمل ونقل در خصوص ایمنی، ترافیک و به تبع آن تأثیرات انسانی، اجتماعی و اقتصادی یکی از چالشهای اصلی جوامع بشری محسوب می‌شود. افزایش تخلف رانندگی و اثرات مضر آن یکی از مهمترین مسائل اجتماعی در کشورهای مختلف است داده‌های چند رسانه‌ای/ غیرساختیافته در چند سال گذشته رشد شگفت‌انگیزی داشته است. سهم کلان داده و تشخیص رفتار در این رابطه، بیشتر با کنترل مکانیزه تخلف رانندگان مطرح می‌شود. در سیستم کنونی کنترل توسط نیروی انسانی (پلیس یا اپراتور) صورت می پذیرد. هدف از این تحقیق کنترل مکانیزه تخلف رانندگان مبتنی بر معماری توزیع شده و مدل برنامه‌نویسی نگاشت/کاهش(Map / Reduce) است که باعث کاهش زمان پردازش با استفاده از ابزار هادوپ می‌باشد. به منظور بررسی و تست سیستم پیشنهادی از اطلاعات دوربین‌های موجود در سطح شهر استفاده شده است که از مرکز کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی شهرستان یزد در ایران بدست آمده است. نتایج بیانگر این نکته است که زمان پردازش برای مجموعه داده های بزرگ با استفاده از هادوپ و اجرای برنامه فقط با یک گره پیرو نسبت به اجرای برنامه ترتیبی بیش از 87 درصد کاهش پیدا می‌کند.  همچنین کارآیی سیستم با افزایش تعداد گره‌های داده بیش از 75 درصد افزایش پیدا می‌کند.  الگوریتم ارائه شده در این مقاله بدون حضور اپراتور 24 ساعته قادر به تشخیص رفتارهای نامناسب رانندگان است. بنابراین در صورت عدم حضور اپراتور نیز رفتار نادرست و تخلف رانندگان  دور از چشم نخواهد بود.
واژه‌های کلیدی: تشخیص رفتار رانندگان، ایمنی حمل‌ونقل، کنترل دوربین‌های نظارتی، تخلفات ترافیکی، رفتارهای ناایمن، نگاشت/کاهش
متن کامل [PDF 1001 kb]   (1245 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/11/16 | پذیرش: 1398/5/12 | انتشار: 1399/5/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Asadianfam S, shamsi M, rasouli kenari A. Traffic violation detection using Map/Reduce. C4I Journal 2019; 3 (2) :40-54
URL: http://ic4i-journal.ir/article-1-100-fa.html

اسدیان‌فام شیوا، شمسی محبوبه، رسولی کناری عبدالرضا. تشخیص تخلف رانندگان با استفاده از نگاشت/کاهش. فصلنامه علمی-پژوهشی فرماندهی و کنترل. 1398; 3 (2) :40-54

URL: http://ic4i-journal.ir/article-1-100-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 2 - ( 7-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی-پژوهشی فرماندهی و کنترل C4I Journal

 
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645