[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلی :: آخرین شماره :: تمام شماره‌ها :: ارسال مقاله :: نقشه پايگاه :: ثبت نام :: جستجو :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
انجمن علمی فرماندهی و کنترل ایران

مدیر مسئول
محمدرضا ولوی
سردبیر
محمد حسین   مدنی
مدیر اجرایی
محمد باقری

اعضای هیات تحریریه

محمدرضا ولوی 
محمدرضا عارف  
یحیی رحیم صفوی

جلیل راشدمحصل
محمود کمره ای
محمدحسن قاسمیان
 سید مصطفی صفوی
سیدضیاء‌الدین قاضی‌زاده
 حسین شیرازی
محمدحسین  مدنی
علی ناصری
مجید  غیوری 

مهدی  فشارکی
 

شاپا چاپی
2645-7245
شاپا آنلاین
2645-8055
..
:: دوره 4، شماره 1 - ( 4-1399 ) ::
جلد 4 شماره 1 صفحات 21-1 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه مدل سبدی چهاربعدی مدیریت تامین خدمات اپراتوری تلفن همراه در راستای بهره گیری از ICT در سیستم های فرماندهی و کنترل
جهانیار بامدادصوفی* ، فهیمه صدیقی ، مقصود امیری ، محمدرضا تقوا
دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده:   (2713 مشاهده)
گسترش روزافزون فن آوری های جدید، به ویژه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه های نظامی، شکل جنگ ها را متحول ساخته است. فن آوری های ارتباطی نظامی، زمینه ساز انجام مؤثر و دقیق مأموریت های نظامی هستند. لذا تامین اقلام فیزیکی و خدماتی در صنایع مخابراتی از اهمیت ویژه ای در مباحث نظامی برخوردار است. تا کنون مدل های سبدی مختلفی برای مدیریت تامین ارائه شده اند؛ لیکن اکثریت قریب به اتفاق این مدل‌ها فقط مختص محصولات فیزیکی بوده و تعداد اندکی از آنها برای تامین اقلامی از جنس خدمات و به طور خاص، برای اپراتورهای تلفن  همراه ارائه شده اند. در مقاله حاضر، با ترکیب سه مدل سبدی مدیریت تامین پایه ای مطرح در ادبیات موضوع و علاوه بر آن، اضافه نمودن یک بعد جدید از طریق انجام مصاحبه‌های عمیق با خبرگان، یک مدل چهار بعدی بازتابی رابطه‌ای چند سطحی برای مدیریت تامین اقلام خدماتی اپراتورهای تلفن همراه ارائه شده است. مدل حاضر با روش دلفی فازی در سطح خبرگان صنعت اپراتورهای تلفن همراه ساخته شده و نیکویی برازش آن با استفاده از تحلیل عاملی مورد تائید قرار گرفته است. سپس، با به کار گیری مدل ساخته شده در شرکت همراه اول، 50 مورد از اقلام خدماتی تامین شده توسط این شرکت، در 16 خوشه طبقه بندی شده و برای هریک از این خوشه‌ها، براساس پیشنهادات موجود در  ادبیات موضوع همراه با بهره گیری از تکنیک گروه متمرکز، اقدامات راهبردی تامین مقتضی پیشنهاد شده اند. در نهایت، وضع موجود به کار گیری اقدامات راهبردی تامین در شرکت همراه اول، با وضع مطلوب مقایسه شده و ضمن تحلیل کیفی شکاف، رهنمودهای لازم در خصوص پنج خوشه که بیشترین میزان شکاف را نشان می دهند، ارائه شده اند.
واژه‌های کلیدی: خدمات، صنعت اپراتوری تلفن همراه، سیستم های فرماندهی و کنترل، مدل های سبدی، مدیریت تامین
متن کامل [PDF 2059 kb]   (793 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت صنعتی
دریافت: 1398/9/2 | پذیرش: 1399/2/12 | انتشار: 1399/8/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bamdadsoofi J, Sadighi F, Amiri M, Taghva M. Proposing a four-dimensional portfolio model for service supply management in telecom industry in order to utilize ICT in command control systems. C4I Journal 2020; 4 (1) :1-21
URL: http://ic4i-journal.ir/article-1-149-fa.html

بامدادصوفی جهانیار، صدیقی فهیمه، امیری مقصود، تقوا محمدرضا. ارائه مدل سبدی چهاربعدی مدیریت تامین خدمات اپراتوری تلفن همراه در راستای بهره گیری از ICT در سیستم های فرماندهی و کنترل. فصلنامه علمی-پژوهشی فرماندهی و کنترل. 1399; 4 (1) :1-21

URL: http://ic4i-journal.ir/article-1-149-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 1 - ( 4-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی-پژوهشی فرماندهی و کنترل C4I Journal

 
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645