[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلی :: آخرین شماره :: تمام شماره‌ها :: ارسال مقاله :: نقشه پايگاه :: ثبت نام :: جستجو :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
انجمن علمی فرماندهی و کنترل ایران

مدیر مسئول
محمدرضا ولوی
سردبیر
محمد حسین   مدنی
مدیر اجرایی
محمد باقری

اعضای هیات تحریریه

محمدرضا ولوی 
محمدرضا عارف  
یحیی رحیم صفوی

جلیل راشدمحصل
محمود کمره ای
محمدحسن قاسمیان
 سید مصطفی صفوی
سیدضیاء‌الدین قاضی‌زاده
 حسین شیرازی
محمدحسین  مدنی
علی ناصری
مجید  غیوری 

مهدی  فشارکی
 

شاپا چاپی
2645-7245
شاپا آنلاین
2645-8055
..
:: دوره 3، شماره 4 - ( 2-1399 ) ::
جلد 3 شماره 4 صفحات 107-92 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین مفهوم یادگیری استراتژیک دوسوتوان در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)
محمدرضا علیان نژادی* ، اصغر مشبکی، سیدحمید خدادادحسینی، اسداله کردنائیج
قرارگاه خاتم الانبیاء
چکیده:   (3563 مشاهده)
سازمان­های نظامی علاوه بر نقش‌های اولیه در قالب آمادگی عملیاتی برای درگیری‌های تدافعی باید بتوانند با توجه به محیط پویایی که با آن مواجه هستند دست به اکتشاف روش‌ها و فناوری‌های نوین جهت حرکت همپا با رقبا بزنند. این امر مستلزم برنامه‌ریزی دقیق استراتژیک و استفاده همزمان از دو توانایی اکتشاف و بهره‌برداری در این سازمان‌ها است. پویایی استراتژیک در چنین وضعیتی نیازمند یادگیری سازمانی در هر دو بعد اکتشافی و انتفاعی است. با توجه به اهمیت حوزه استراتژی در سازمان‌های دفاعی و رقابت‌پذیری که لازمه وجودی آنهاست و یادگیری و اثر آن بر کاهش احتمال خطا و افزایش امکان موفقیت‌ها در این حوزه، این پژوهش بر تبیین مفهومی جهت یادگیری استراتژیک دوسوتوان در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) متمرکز شده است. سعی این پژوهش آن است که با توجه به شرایط بومی این سازمان بتواند نسبت به تبیین مفهوم ارائه یادگیری استراتژیک دوسوتوان اقدام نماید.
روش پژوهش حاضر از نوع کیفی است. براین اساس برای جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه­ای و میدانی (مصاحبه با متخصصانِ زمینۀ پژوهشی) استفاده شد. جامعۀ پژوهش حاضر را خبرگان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء (ص) و اعضای هیئت علمی دانشگاه­های تهران که سابقه پژوهش در زمینه یادگیری و آموزش را دارا بودند تشکیل دادند. برای انتخاب خبرگان جهت انجام مصاحبه­ها و شناسایی مؤلفه­ها، از روش نمونه­­گیری هدفمند استفاده شد. فهرست خبرگان به کمک اساتید راهنما و مشاور و خبره مصاحبه­شونده تکمیل گردید و مصاحبه تا تکمیل مصاحبه­ها و اشباع نظرات و با تشکیل سه مرحله اتاق فکر و با حضور متخصصین ادامه یافت و سپس با روش تحلیل محتوی و تم و انجام سه مرحله کدگذاری، الگوی یادگیری استراتژیک دوسوتوان شکل گرفت که دربرگیرنده اجزاء و فرایندهای یادگیری استراتژیک دوسوتوان است. این الگو می­تواند به عنوان مبنایی جهت طراحی آموزش و یادگیری در مراکز نظامی قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: یادگیری، استراتژی، یادگیری استراتژیک، دوسوتوانی
متن کامل [PDF 1008 kb]   (1161 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت
دریافت: 1398/9/17 | پذیرش: 1399/1/20 | انتشار: 1399/7/11
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

aliannejadi M. explanation of the concept of strategic learning in Khatam-all-Anbiya air defense Headquarters. C4I Journal 2020; 3 (4) :92-107
URL: http://ic4i-journal.ir/article-1-165-fa.html

علیان نژادی محمدرضا، مشبکی اصغر، خدادادحسینی سیدحمید، کردنائیج اسداله. تبیین مفهوم یادگیری استراتژیک دوسوتوان در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص). فصلنامه علمی-پژوهشی فرماندهی و کنترل. 1399; 3 (4) :92-107

URL: http://ic4i-journal.ir/article-1-165-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 4 - ( 2-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی-پژوهشی فرماندهی و کنترل C4I Journal

 
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4657